Thursday, April 17, 2008

Learning more with the wiimote

[english version]

Learning more with the wiimote

The wii remote gave new exploration ways for psychological therapies and educational activities. The following articles and publications give an overview of works in progress :


Object [Title]
Location

Article – [SISMOWii – A 3D seismometer for educational activities] /
College and High School of Educational Academy of Montpellier (2008)
France

WWW

Reference : LINK

Author
(date)

Marc Tartiere
(2008/04/04)

Lang. : French

Abstract

The wiimote can be used as a seismic sensor. The wii remote is a cheap and easy-to-use way of learning seismology for children and discovering S and P waves.

[Extract from SISMOWii article]

FWIIne
model

-

Comment

First time to learn about seisms with a wiimote. The article describes several experiments and gives as a conclusion further ideas for future experiments.

Rate

wwwww



Object [Title]
Location

Article, Publication – [MAWii – Active Music Therapy with the Wii] /
Department of Computer Science – Ecole des Mines de Paris (2007)
France

WWW

Reference : LINK Document : PDF

Author
(date)

Samuel Bienveniste, Pierre Jouvelot

(2007)

Lang. : French

Abstract

The MAWii project (Active Music Therapy with the Wii) intends to study the potential enhancements in the implementation and analysis of active group music therapy improvisation sessions. The key idea is to replace traditional music instruments with the WiiMote gamepad used as a computer music interface .

[Extract from presentation of MAWii]

FWIIne
model

-

Comment

The article presents the current thesis of Samuel Benveniste. The thesis report is not available, yet, as his work is in progress. Nevertheless, the document shows his researches's object covers several areas (Human Machine Interaction, Psychology, Music)

Rate
?????

Other documents/articles to browse :


Type

Title

Web. Site/ref

Publication

An Embodied Interface for Teaching Computational Thinking

Judith Good, Pablo Romero, Benedict du
Boulay, Henry Reid, Katherine Howland
IDEAs Laboratory, University of Sussex

Judy Robertson
Mathematical and Computer Sciences,
Mathematical and Computer Sciences

U.K.(2008)

PDF (save as)

Publication

WiiNC - Wii Network Control Einsatz des Wii-Controllers für VR-Anwendungen

Sebastian Hammerl, Tim Preuss & Marc Erich Latoschik

Germany (2007)

PDF (save as) (Lang. : German)

Article

"The Wiis on the Bus" -
How the Wii Remote and simulated games are changing the way we learn

Richard Whittaker – The Austin Chronicles (2008-02-29)

LINK



-------

[version française]

Apprendre toujours plus avec la Wiimote

La manette de jeu de la wii a offert de nouvelles voies d'exploration en matière de thérapies et d'activités pédagogiques. Les articles et publications suivants donnent une vue des travaux en cours :



Objet [Titre]
Localisation

Article – [SISMOWii – Un sismomètre 3D pour activités pédagogiques] /
Académie de Montpellier section Collège et Lycée (2007)
France

WWW

Référence : LIEN

Auteur
(date)

Marc Tartiere
(2008/04/04)

Lang. : Français

Résumé

La Wiimote peut être utilisée en tant que capteur sismique 3D. Elle s'avère être un outil pédagogique ergonomique et bon marché à destination des jeunes découvrant la sismologie. Elle permet, notamment, d'étudier les types d'ondes S et P.


FWIIne
modèle

-

Commentaire

Toute première application pour en apprendre un peu plus des séismes avec une wiimote. L'article décrit plusieurs expériences et se conclut avec de nouvelles idées pour de futures expérimentations.

Intérêt
wwwww


[Extract from SISMOWii article]


Objet [Titre]
Localisation

Article, Publication – [MAWii – Musicothérapie Active avec la Wii] /
Centre de Recherche en Informatique – Ecole des Mines de Paris (2007)
France

WWW

Référence : LINK Document : PDF

Auteur
(date)

Samuel Bienveniste, Pierre Jouvelot
(2007)

Lang. : Français

Résumé

Le but du projet MAWii (Musicothérapie Active avec la Wii) est d'étudier les apports potentiels des technologies du jeu vidéo (notamment la Wii) et de la musicologie computationnelle (étudiée en Master à l'IRCAM) en musicothérapie active.


FWIIne
modèle

-

Commentaire

L'article présente la thèse de Samuel Benveniste. A l'heure actuelle, le mémoire n'est pas publié car ses travaux sont en cours. Cependant, le document indique que l'objet de ces recherches couvre un large éventail de domaines (Interaction Homme Machine, Pychologie, Musique)

Intérêt
?????


[Extract from presentation of MAWii]




D'autres documents ou articles à feuilleter :


Type

Titre

Site Web/ref

Publication

An Embodied Interface for Teaching Computational Thinking
(trad. : une interface dédiée à l'apprentissage du raisonnement en informatique)

Judith Good, Pablo Romero, Benedict du Boulay, Henry Reid, Katherine Howland
IDEAs Laboratory, University of Sussex

Judy Robertson
Mathematical and Computer Sciences, Mathematical and Computer Sciences

U.K.(2008)

PDF (enregistrer sous)

Publication

WiiNC - Wii Network Control Einsatz des Wii-Controllers für VR-Anwendungen

Sebastian Hammerl, Tim Preuss & Marc Erich Latoschik

Germany (2007)

PDF (Enre. sous)

(Lang. : Allemand)

Article

"The Wiis on the Bus" -
How the Wii Remote and simulated games are changing the way we learn

(Trad. : Evolution de l'apprentissage à l'aide des simulations sur ordinateur)

Richard Whittaker – The Austin Chronicles (2008-02-29)

LIEN



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